Antykorupcyjna kampania telewizyjna
Z myślą o przeciwdziałaniu korupcji Centralne Biuro Antykorupcyjne zainicjowało kampanię społeczną „Korupcja, ile TY za nią zapłacisz”. Partnerami Biura byli: Antykorupcyjna Koalicja Organizacji Pozarządowych (AKOP), Służba Celna, Ministerstwo Spraw Wewnętrznych oraz Ministerstwo Sportu i Turystyki.
Blisko dwumiesięczna kampania miała informować, dlaczego nie warto wręczać łapówek. Termin jej trwania, od 22 listopada br. do 17 stycznia 2013 r., nie był przypadkowy, ponieważ 9 grudnia obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Przeciwdziałania Korupcji.
Dzięki uprzejmości Telewizji Polskiej, w ramach wspólnej inicjatywy, emitowane były spoty o tematyce antykorupcyjnej. Wraz z rozpoczęciem ich emisji, materiały zostały zamieszczone także na stronach internetowych Biura. Kampania została zainaugurowana filmem przygotowanym przez AKOP, który od 22 listopada można było zobaczyć na antenie TVP.
Z kolei od 7 grudnia, w ramach kamapanii społecznej CBA, na kanałach Telewizji Polskiej emitowany był spot antykorupcyjny Służby Celnej.
Od 4 stycznia 2013 roku na antenie Telewizji Polskiej prezentowano klip antykorupcyjny Centralnego Biura Antykorupcyjnego. Film został przekazany Biuru przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych.
Swój wkład w kampanię miało także Ministerstwo Sportu i Turystyki, które rownież przygotowało własny film.
Korupcja jest jednym z rodzajów przestępczości na tyle szkodliwym, że dotyka wszystkich sfer życia. Stała się zjawiskiem uniwersalnym, nieznającym granic państwowych ani kulturowych. Walka z nią jest procesem trudnym i złożonym, dlatego mamy świadomość, że efekty nie będą widoczne natychmiast. Pamiętajmy – walka z korupcją to nasza wspólna sprawa!
Zobacz film na stronie AKOP
Spot antykorupcyjny Służby Celnej
Spot antykorupcyjny CBA
Spot antykorupcyjny Ministerstwa Sportu i Turystyki