Nawigacja

Aktualnie znajdujesz się na:

Aktualności

Strona znajduje się w archiwum.

Autonomia Palestyńska pod obstrzałem oskarżeń

Izraelska telewizja Channel 10, opierając się na doniesieniach Fahmi Shabaneha – byłego szefa palestyńskiego wydziału antykorupcyjnego, ujawniła korupcję wyższych przedstawicieli Autonomii Palestyńskiej. W grę mogą wchodzić olbrzymie sumy, jakie do Autonomii docierały z innych krajów arabskich oraz Unii Europejskiej - o sprawie donosi medialine.com.

Przedstawione informacje, według Shabaneha, mają być tyko niewielką częścią dowodów obrazujących korupcję i zepsucie moralne władz Autonomii Palestyńskiej. Zapowiada on, iż w następnych dwóch tygodniach przedstawi kolejne, świetnie udokumentowane, szczegółowe i jeszcze bardziej porażające informacje, mając nadzieję, że skorumpowani staną przed sądem.


Shabaneh przekazał izraelskim mediom 10 pudeł z dokumentami i taśmami obejmującymi zdarzenia z ostatnich sześciu lat. Mają one dowodzić pobierania z kont przez wysokiego rangą przedstawiciela Autonomii Palestyńskiej setek milionów dolarów. Wśród kompromitujących materiałów rzekomo znajduje  również nagranie, na którym Rafiq Al-Husseini - szef biura prezydenta Mahmouda Abbasa – oferuje kobiecie pracę w zamian za seks.

Kiedy o korupcji doniosły zamiast palestyńskich, izraelskie media, pojawiły się pytania o przyczyny pominięcia rodzimych stacji. Rachelle Kliger w artykule „Ujawnienie korupcji Fatah omija palestyńskie media”* powołuje się na frustrację Shabaneha, po próbie przedstawienia dowodów Abbasowi i brakiem reakcji z jego strony.

W środę władze Autonomii Palestyńskiej wydały oświadczenie, w którym określono oskarżenia za fałszywe i będące częścią polityki Izraela, zmierzającej do zdyskredytowania Abbasa, spowodowane odrzuceniem przez niego oferty rozpoczęcia bezwarunkowych negocjacji z państwem izraelskim.


*Fatah – Palestyński Ruch Wyzwolenia palestyńska organizacja polityczna i militarna, jedno z największych ugrupowań politycznych i największy odłam Organizacji Wyzwolenia Palestyny
 

Źródło: themedialine.org (10.02.2010)

do góry