Skala korupcji w sektorze edukacji – publikacja IIEP
Korupcja w sektorze edukacji stała się zjawiskiem powszechnym, zarówno z powodu braku etyki, jak i przekupstwa oraz nadużyć, konkluduje książka zatytułowana „Skorumpowane szkoły, skorumpowane uniwersytety: Co można zrobić?” („Corrupt schools, corrupt universities: What can be done?”).
Zawarte w publikacji wnioski wyciągnięto na podstawie badań przeprowadzonych na przestrzeni sześciu lat, poczynając od roku 2001.
Przedsięwzięcie sponsorowane było przez International Institute of Educational Planning (IIEP) działający przy UNESCO i objęło swoim zasięgiem praktyki stosowane przez instytucje edukacyjne w ponad 60 krajach świata. Badania poprowadzili Jacques Hallak oraz Muriel Poisson, którzy są jednocześnie autorami książki. Podczas prowadzonych prac zbierano informacje z ministerstw, agencji rozwoju oraz krajowych ośrodków badawczych.
Rozpoczęty w 2001 roku projekt IIEP „Etyka i korupcja w edukacji”, zaowocował licznymi raportami i seminariami szkoleniowymi.
Pierwotnie wydany w 2007 roku tytuł podsumowuje wnioski sformułowane na podstawie badań przeprowadzonych w ramach międzynarodowego projektu, który nie miałby szans na powodzenie bez udziału i wsparcia wielu instytucji i osób indywidualnych z ponad 25 krajów na całym świecie.
Źródła: merinews.com (27.12.2009), unpan1.un.org