Kontrola CBA w Urzędzie Miejskim w Kolbuszowej
Funkcjonariusze rzeszowskiej Delegatury Centralnego Biura Antykorupcyjnego rozpoczęli 8 maja 2019 r. kontrolę w Urzędzie Miejskim w Kolbuszowej. Kontrola dotyczy udzielania wybranym osobom fizycznym i prawnym ulg w spłacie zaległego podatku przez Burmistrza Kolbuszowej w latach 2012–2018.
W ramach kontroli analizie poddane zostaną wybrane decyzje dotyczące przyznania ulg w zaległym podatku w postaci: umorzeń, odroczenia terminu płatności, rozłożenia na raty.
Funkcjonariusze CBA w zakresie prowadzonych czynności kontrolnych sprawdzą m.in. czy Burmistrz Kolbuszowej dopełnił ciążących na nim obowiązków wynikających z ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa w zakresie rzetelnego przeprowadzenia postępowania dowodowego odnośnie wniosków podatników o umorzenie zaległości podatkowych i czy wydane przez niego decyzje były oparte na przesłankach „ważnego interesu podatnika” lub „ważnego interesu publicznego”.
Planowany termin zakończenia kontroli przypada na 8 sierpnia 2019 r.
Wydział Komunikacji Społecznej CBA
Opublikowano w dniu 17.05.2019 r.
przez Wydział Informacji i Edukacji Antykorupcyjnej GSz CBA