Strategia antykorupcyjna
-
Minister Jarosław Zieliński przewodniczył obradom Międzyresortowego Zespołu do spraw Koordynacji i Monitorowania Wdrażania Rządowego Programu Przeciwdziałania Korupcji na lata 2014–2019
17 sierpnia 2016 roku w Sali im. Władysława Stasiaka obradował Międzyresortowy Zespół do spraw Koordynacji i Monitorowania Wdrażania Rządowego Programu Przeciwdziałania Korupcji na lata 2014–2019 pod przewodnictwem sekretarza stanu Jarosława Zielińskiego.
-
Zarządzenie nr 39 Prezesa Rady Ministrów z dnia 29 marca 2016 r. zmieniające zarządzenie w sprawie utworzenia Międzyresortowego Zespołu do spraw Koordynacji i Monitorowania Wdrażania „Rządowego Programu Przeciwdziałania Korupcji na lata 2014–2019”
1 kwietnia 2016 r. weszło w życie Zarządzenie nr 39 Prezesa Rady Ministrów z dnia 29 marca 2016 r. zmieniające zarządzenie w sprawie utworzenia Międzyresortowego Zespołu do spraw Koordynacji i Monitorowania Wdrażania „Rządowego Programu Przeciwdziałania Korupcji na lata 2014–2019”.
-
Wykaz grup roboczych do realizacji Rządowego Programu
W ramach Międzyresortowego Zespołu do spraw Koordynacji i Monitorowania Wdrażania „Rządowego Programu Przeciwdziałania Korupcji na lata 2014–2019” został stworzony wykaz powołanych grup roboczych ze wskazaniem ich szefa do realizacji zadań lub działań określonych w Programie.
-
Regulamin prac międzyresortowego zespołu ds. Rządowego Programu
W dniu 2 grudnia 2014 roku uchwałą nr 1/2014 Międzyresortowy Zespół do spraw Koordynacji i Monitorowania Wdrażania „Rządowego Programu Przeciwdziałania Korupcji na lata 2014–2019” przyjął regulamin swoich prac.
-
Rządowy Program Przeciwdziałania Korupcji
W Ministerstwie Spraw Wewnętrznych obradował Międzyresortowy Zespół ds. Koordynacji i Monitorowania Wdrażania „Rządowego Programu Przeciwdziałania Korupcji na lata 2014-2019”. Posiedzeniu przewodniczyła minister spraw wewnętrznych Teresa Piotrowska.
-
Zarządzenie Prezesa Rady Ministrów ws. utworzenia Międzyresortowego Zespołu do spraw Koordynacji i Monitorowania Wdrażania „Rządowego Programu Przeciwdziałania Korupcji na lata 2014–2019”
27 października 2014 r. w Monitorze Polskim opublikowane zostało Zarządzenie Nr 69 Prezesa Rady Ministrów z dnia 22 października 2014 r. w sprawie utworzenia Międzyresortowego Zespołu do spraw Koordynacji i Monitorowania Wdrażania „Rządowego Programu Przeciwdziałania Korupcji na lata 2014–2019”.
-
Stanowisko Koalicji na rzecz Otwartego Rządu w sprawie przyjęcia Rządowego Programu Przeciwdziałania Korupcji na lata 2014–2019
8 kwietnia 2014 roku Koalicja na rzecz Otwartego Rządu opublikowała stanowisko w sprawie przyjęcia Rządowego Programu Przeciwdziałania Korupcji na lata 2014–2019.
-
Uchwała RM ws. „Rządowego programu przeciwdziałania korupcji na lata 2014-2019”
W dniu 1 kwietnia 2014 r. Rada Ministrów podjęła uchwałę w sprawie „Rządowego programu przeciwdziałania korupcji na lata 2014-2019”, przedłożoną przez ministra spraw wewnętrznych.
-
Ekspertyza nt. skuteczności Strategii Antykorupcyjnej
Autorami raportu są dr Claus-Peter Wulff, Prokurator Naczelny Prokuratury Berlińskiej w stanie spoczynku i Marcus Ehbrecht, Długoterminowy Doradca Współpracy Bliźniaczej (Resident Twinning Adviser). Jest on częścią polsko-niemieckiego projektu "Enhancing anti-corruption activities in Poland" mającego na celu wzmocnienie administracji w walce z korupcją. Raport powstał w okresie maj 2007 - marzec 2008 roku.
-
Strategia Antykorupcyjna II etap wdrażania
Korupcja jest uważana za jeden z największych problemów społecznych naszego kraju, bardzo często uważa się ją za drugie – po bezrobociu – zagrożenie dla społeczeństwa. Dlatego też Parlament i Rząd RP przyjęły w ostatnich latach szereg przepisów prawnych, mających na celu ograniczenie zjawisk korupcyjnych. Podjęte na ich podstawie działania administracji rządowej zostały zapisane w Programie zwalczania korupcji – Strategia Antykorupcyjna, przyjętym przez Radę Ministrów w 2002 roku.
-
Strategia Antykorupcyjna I etap wdrażania
Prezentowane sprawozdanie stanowi podsumowanie prawie dwuletniej pracy porządkującej przepisy prawne, monitorującej zjawiska społeczne, zaliczane do korupcyjnych, prowadzącej działania edukacyjne oraz podejmującej czynności usprawniające systemy organizacji pracy, nadzoru i kontroli. Wnioski i uwagi końcowe wyznaczają kierunki dalszej pracy oraz stanowić będą podstawę do budowy zadań II etapu Strategii.