

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Dziennikarz śledczy ośmiesza rodzinę królewską

Portal Yahoo.com, cytując plotkarską gazetę „US Magazine”, napisał o próbie wymuszenia pieniędzy przez Sarah Ferguson, byłą małżonkę księcia Andrzeja. Została ona nagrana przez dziennikarzy podających się za biznesmenów szukających kontaktu z księciem, który pełni rolę specjalnego przedstawiciela Wielkiej Brytanii ds. międzynarodowego handlu i inwestycji (tzw. ambasador handlu). W zamian za pół miliona funtów gwarantowała spotkanie z byłym mężem.

Rodzina królewska nie skomentowała sprawy. Jednak Fergie w specjalnym oświadczeniu przyznała się do błędu, dodając, że jej kłopoty finansowe nie są usprawiedliwieniem dla tego, co zrobiła.

Informacje zostały podane jako pierwsze przez „News of the World”, które zamieściły również nagranie pokazujące księżną Yorku negocjującą warunki *łapówki*. Reporter tej gazety - Mazher Mahmood, noszący pseudonim „Fałszywy Szejik” (Fake Sheikh) - nie po raz pierwszy wystawił na próbę sławną osobę podając się za bogatego biznesmena z rejonu Zatoki Perskiej.

W artykule „Duchess apologises for tabloid sting” zamieszczonym na *Yahoo.news* 24 maja tego roku czytamy, że w 2001 roku, przybierając rolę księcia z Arabii Saudyjskiej, pod pozorem współpracy z firmą Public Relation należącą do żony księcia Edwarda – Zofii, nawiązał z nią przyjazne relacje, dopuszczając do tego, że nieświadoma prowokacji księżna Wessex pozwoliła sobie na niedyskretne komentarze na temat brytyjskiego rządu.

Mazher Mahmood jest *dziennikarzem śledczym*, specjalizującym się w ujawnianiu zakulisowych rozgrywek osób z pierwszych stron gazet. Jego działania prowadzą często co najmniej do zakłopotania polityków, arystokracji i rodziny królewskiej. W 1999 roku został uhonorowany British

Press Awards.

Źródła: mg.yahoo.com (24.05.2010) „Sarah Ferguson Caught in \$750K Bribery Skandal” za „Us Magazine”; business.maktoob.com (24.05.2010); news.bbc.co.uk (15.01.2006)

